19.06.2019 - Suomen Autolehti hakee autoinsinööriä toimittajaksi

Autoinsinöörin tutkinto ja hyvä suomen kielen kirjallinen taito ovat lähtökohtia. Lisäksi jälkimarkkinoilta - lähinnä korjaamoilta - pitää olla ainakin ripaus työtuntumaa. Hakijan ei tarvitse olla valmis toimittaja, sillä voimme antaa työn lomassa tehtävään tarvittavan toimittajakoulutuksen. Tehtävä sopii hyvin myös hiljattain valmistuneelle.

Linkki ilmoitukseemme:

https://rekry.operaria.fi/jobs/235458-kirjoitustaitoinen-autoinsinoori-suomen-autolehti-helsinki

05.06.2019 - Autokorjaamo 2020 -messut juhlii uudistuneena

Autokorjaamo 2020 -messujen järjestämisestä 27. - 28.11.2020 Messukeskuksessa Helsingissä on tehty sopimus Suomen Autoteknillisen Liiton (SATL) ja Messukeskuksen kesken. Ensi vuonna tulee kuluneeksi 40 vuotta ensimmäisistä SATL:n Autokorjaamo-messuista. Autokorjaamoalan ammattitapahtuma uudistaa nyt ohjelmasisältöään ja vaihtaa uudelle vaihteelle. Alalla tapahtuu paljon ja se näkyy myös tulevassa tapahtumassa. Jo tänä vuonna järjestetään autoalan jälkimarkkinoinnin SATL Automotive Aftersales Summit 20.11.2019 Messukeskuksessa.

Messukeskuksen ja Suomen Autoteknillisen Liiton yhteistyö alkoi jo vuonna 1989, kun Autokorjaamo-messut järjestettiin ensimmäistä kertaa Messukeskuksessa. Ennen tätä tapahtuma oli järjestetty ensin kaksi kertaa Espoon Dipolissa, ensimmäinen vuonna 1980, ja kaksi kertaa Helsingin jäähallissa. SATL oli messujärjestäjänä vuoteen 1999 asti ja vuodesta 2001 lähtien Messukeskus on järjestänyt tapahtuman SATL:n toimeksiannosta. Vuonna 2018 Autokorjaamo-messut järjestettiin toista kertaa Auto-tapahtuman kanssa samanaikaisesti. Autokorjaamo 2018 -messuihin osallistui 67 yritystä ja tapahtumassa vieraili 5643 ammattilaista.

"Autokorjaamo-messut on tärkeä alan ammattitapahtuma ja yhteistyö toimeksiantajamme Suomen Autoteknillisen Liiton kanssa on ollut aina erittäin tiivistä", kertoo liiketoimintajohtaja Mikko Horppu Messukeskuksesta. "Vuosien varrella olemme kehittäneet tapahtumaa ja Messukeskuksen tiloja niin, että ne vastaavat alan ammattilaisten ja yritysten odotuksia. Nyt Messukeskus tarjoaa myös tilat tänä vuonna ensimmäistä kertaa järjestettävälle Aftersales Summitille."

"Aftersales Summitissa otamme ison askeleen kohti kansainvälisyyttä. Autoalan jälkimarkkinoilla ei ole vastaavanlaista tapahtumaa Euroopassa.

SATL järjestää tapahtuman yhteistyössä kansainvälisen autoinsinöörijärjestö FISITA:n kanssa. FISITA yhdistää yli 210 000 autoalan teknistä henkilöä maailmanlaajuisesti. Seuraavan kerran tapahtuma järjestetään Autokorjaamo 2020 -messujen yhteydessä," paljastaa SATL:n liiketoimintajohtaja Juha Seppälä. "Tulemme muutenkin ravistamaan ja uudistamaan messujen aikaista ohjelmaa isolla kädellä juhlavuodenkin kunniaksi. Otamme jo nyt aktiivisen roolin ja kehitämme yhdessä toimialan kanssa ohjelmasta ja tapahtumasta entistä kiinnostavamman."

Autokorjaamo-messut on tärkeä tapahtuma alalla, jossa parin vuoden sisällä tapahtuu todella paljon. "Autotekniikka kehittyy nopeaan tahtiin ja kerrottavaa riittää. Pakokaasujen tehokas puhdistus ja uudet vaihtoehtoiset energiamuodot vaikuttavat myös jälkimarkkinoihin vahvasti. Korjaamoja tarvitaan tulevaisuudessa sekä perinteisten polttomoottoriautojen että kaasu-, hybridi- ja sähköautojen huoltoon ja korjaukseen. Erikoistuminen korjaamoilla varmasti lisääntyy, alalla ollaan ajanhermolla ja uutta tietoa tarvitaan. Tietoturvallisuus ja laitteiden päivitettävyys ovat yhä tärkeämpiä ja korostuvat uusissa kuljettajaa tukevissa automaatiojärjestelmissä," pohtii SATL:n hallituksen puheenjohtaja Kari Kaihonen. "Autokorjaamo-messut kokoaa koko alan yhteen ja on siksi niin tärkeä tapahtuma alalle."

Autokorjaamo 2020 -messut järjestetään 27. - 28.11.2020 Messukeskuksessa Helsingissä. Messukeskus järjestää tapahtuman Suomen Autoteknillinen Liitto ry SATL:n toimeksiannosta. www.autokorjaamomessut.fi #autokorjaamo2020

Lisätietoja: tiedottaja Teija Armanto, Messukeskus, puh. 050 376 0804, teija.armanto@messukeskus.com
liiketoimintajohtaja Juha Seppälä, Suomen Autoteknillinen Liitto ry, puh. 050 502 2915, juha.seppala@satl.fi

03.06.2019 - SATL:n jäsenlehti Satelliitti 1/2019 ilmestyi 3.6.2019

SATL:n jäsenlehti Satelliitti 1/2019 on ilmestynyt. Se on luettavissa painettuna versiona kotiin kannettuna tai sähköisessä pdf-muodossa Liiton kotisivulta osoitteessa http://www.satl.fi/jasenille/nayta/115.

Painettu lehti on toimitettu Suomen Autolehden 6/2019 liitteenä niille henkilöjäsenille, joille Suomen Autolehti tulee. Niille vapaajäsenille, joille Suomen Autolehti ei  tule, on Satelliitti postitettu suoraan.

31.05.2019 - EAEC 2019 -kongressin esitysten hakuaikaa on jatkettu 1.7.2019 asti

Autoinsinöörien maailmanjärjestön FISITA:n Euroopan jäsenjärjestöjen yhteenliittymän EAEC:n vuoden 2019 kongressi järjestetään Valkovenäjän Minskissä 7.-11.10.2019. Konressin teemana on "All Together into the Future".

Kongressin esitysten haku on käynnissä ja sitä on jatkettu 1.7.2019 asti.

Konressin sisältö on jaettu viiteen eri teemaan:

  1. Power & Green Technologies, Vehicle Electronics, Advanced Components
  2. Vehicle Dynamics (Type of Vehicles), Noise, Vibration & Harsness
  3. Manufacuring & Processe
  4. Educational Technology
  5. ITS - Connected Car & Mobility

Tapahtuman esite on ladattavissa TÄSTÄ.

Tarkemmin tapahtumasta löytyy kongressin kotisivulta osoitteesta: https://eaec-2019.eu/

29.05.2019 - Suomen Autolehti 6/2019 ilmestyy maanantaina 3.6.2019

 

Vuoden 2019 kuudes Suomen Autolehti 6/2019 ilmestyy kesäkuun alussa. Lehdellä on mittaa tällä kertaa 92 sivua. Sitä seuraava lehti ilmestyy kesätauon jälkeen syyskuun alussa.

Lehdessä muun muassa seuraavaa:

  • Auton tekninen avaus: Honda CR-V Hybrid. Hondan iso katumaasturi liikkuu suurimman osan ajasta sähkömoottorin voimin bensiinimoottorin ladatessa akkuja. Suoraa yhteyttä polttomoottorin ja pyörien välillä käytetään ainoastaan tasaisessa moottoritieajossa.
  • Virtaa vauhdissa. Ruotsissa maanteillä on testauksessa kaksi erilaista sähkötietekniikkaa, ja kahdelle muulle on annettu lupa koeasennukseen. Hankkeiden avulla Ruotsin Liikennevirasto kerää tietoa sähköteiden mahdollisuuksista.
  • Sähkömoottori automaatin sisään. Mercedes-Benzin kolmannen sukupolven plug-in-hybriditeknologia tarjotaan usean mallin ja moottorin yhteydessä - nyt myös dieselinä. Automaattivaihteiston alkupäähän lisätty tehokas sähkömoottori on saatu mahtumaan pieneen tilaan.
  • Järkeviä voiteluainevalintoja harrasteautoihin, öljymyytit elävät sitkeinä. Harrasteajoneuvojen öljyvalintaa ohjaa varsin usein enemmän tunne kuin tekninen tarkoituksenmukaisuus. Vanhempien ajopelien öljyvalintoihin liittyy paljon harhakäsityksiä.
  • Kamera paljastaa kuorma-auton katvealueet, tekniikka lisää turvallisuutta. Useimpien kolarien takaa löytyy jonkun osallisen havaintovirhe. Uusi turvatekniikka parantaa muun muassa kuorma-autojen ja yhdistelmien lähialueiden havainnointia.
  • 119. New Yorkin autonäyttely, epävarmuus jatkuu. Vuosi sitten tummat pilvet olivat kohonneet Yhdysvaltojen autoteollisuuden ja -myynnin taivaalle, eivätkä ne ole sieltä minnekään kadonneet. Rekisteröinnit ovat laskusuunnassa ja vakavia lamaannuttavia uhkia on useampia. Siitä huolimatta uusilla malleilla yritetään pitää markkinoita hyvässä kunnossa.
  • Kuljetus-Logistiikassa autot olivat näyttävästi esillä. Kuorma- ja pakettiautoasiakkaat pääsivät näkemään kattavan läpileikkauksen autokauppiaiden tarjontaan kuljetusalan suurtapahtumassa toukokuussa.
  • Moottoritekniikkaa: KTM LC8c. KTM on tunnettu V-moottoreistaan. Uuden 799 kuutiosenttimetrin moottorin sylinterit ovat rivissä, mutta kampikoneiston avulla V-tyylin tunnelmasta on jotakin jäljellä.
  • Laitekatsauksessa esillä ovat kevyen kaluston penkkitasapainotuskoneet.

Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 3.6.2019. Lehden arkisto on luettavissa numerosta 1/2014 alkaen. Lehden pääsee lukemaan kirjautumalla omilla tunnuksilla SATL:n extranettiin osoitteessa https://rekisteri.sebacon.fi. Asiakastunnus on: satl

  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9   Seuraavat >>

Suomen Autoteknillinen Liitto - Köydenpunojankatu 8 00180 Helsinki - Updated by Webmaster
  » Uutisarkisto 2018  
  » Uutisarkisto 2017  
  » Uutisarkisto 2016  
  » Uutisarkisto 2015  
  » Uutisarkisto 2014  
  » Uutisarkisto 2013  
  » Uutisarkisto 2012  
  » Uutisarkisto 2011  
  » Uutisarkisto 2010  
  » Uutisarkisto 2009  
  » Uutisarkisto 2008  
  » Uutisarkisto 2007  
  » Uutisarkisto 2006  
  » Uutisarkisto 2005  
  » Uutisarkisto 2004  
  » SATL:n Liittohallitus